18 Şubat 2016 Perşembe

Bazenler Çoğalır Bazen

Bazen kaçtığımı düşünüyorum. Bedenim burada ama ben kaçıyorum. Ruhum onla ama uzaklaşıyorum, ona yakınlaşıyorum. Söğüt ağacının dalından bir parça koparıyor, havaya fırlatıp ona tutunmaya çalışıyorum. Bazen kaçıyorum, bazen de kaçtığım oluyor. Bazen farkında oluyorum bazen olamadan yok oluyorum. Bazen yok oluyorum, bazen kayboluyorum. Kaybolurken aranıyorum, kaybolduğumda bulunamıyorum. Kaybolduktan sonra kovalanıyorum. Koşuyorum, kaçıyorum gölgelerden.. Yorulduğumu hissetmiyorum bazen, bazen de kaçmam gereken yerde o kadar yoruluyorum ki ayaklarımı kıpırdatamıyorum. Bazenler hiçbir şey aslında.. Bazenler sadece çoğalır bazen..

Yoruyordum kafamı. Çok. Evet, çok diyebilirim. İyi bir şey mi? Bakış açısına göre değişir derim. Kötü bir şey nasıl olabilir ki? dersen de kafanın yorulmasından ve bulanmasından başka bir kötülüğü yok. Evet, artık çok daha rahat ve özgür hissediyorum belki de. Kalbimin yalnız olmadığını hissediyorum uzun bir süreden sonra ve bu yüzden özgürce düşünebiliyor, düşünüp de mutsuz olduğumda onunla konuşup tamamen rahatlayabiliyorum. Peki bu iyi bir şey mi? ... Yok yok seni bu kadar da ikilemde bırakmayacağım okuyucu, tabi ki de iyi bir şey. Özgürsün düşünsene.. Düşünüyorsun özgürce... ... ... ... ...

"Ee ben zaten özgürce düşünüyorum?".. Şimdi bu saçmalığı bir kenara koyalım çünkü yalan söyleyip birbirimizi kandırma numaralarına girme telaşına hiç gerek yok, başbaşayız, senle ben.. Özgürce düşündüğümüzü söyleyip de buna inanmamızı ikimizden de bekleyemem. Fakat, "artık daha rahat düşünüyorum, daha az dertli daha az tasalı" lafı gediğe oturacak bir lafmış gibi geliyor. ,

Biz özgür bir ülkede yaşıyoruz. Özgür insanlarla konuşuyor, özgür insanların yaptığı yemekleri yiyor, özgür insanlarla nefes alıyor, özgür insanlarla sevişiyor, özgür insanlarla bakışıyor, özgür insanlarla tartışıyor, özgür insanlarla savaşıyor, özgür özgür özgür özgür özgür....... ... . . . . .  . .  ....
Özgür.. Özgürlük.. Öz gürlük demek.. Öz. Gürlük. Düşünmek ve Öz gürlüğünle düşünmek. Düşünmek ve taşınmak. Taşıyacaksın beynini çok kilitli kaldıysan. Öbür türlü ne anlamı var yerinde saymanın, o halde ne anlamı var düşünmenin..

Biz özgür bir ülkede yaşıyoruz abicim. Herkesin de bunu açıkça kabul edebileceğini biliyorum (!)
Bazen yalan söyler, gözlere bakarsın, bazen doğruyu söyler, göğüslerine bakarsın. Bazen nefret eder, onla konuşursun, bazen gerçekten onu sever, arkasından konuşursun. Bazen öldürür ve gömersin, bazen de öldüremez ve iyice kin beslersin. Bazen beslenir acıkırsın, bazen aç kalırsın ama onlar ağzına bir şey soktukça sen çıkarırsın. Bazen bağırırsın, duyulmazsın, bazen fısıldarsın duyulmadan saniyeler yaşayamazsın. Bazen düşünür taşınırsın, bazense siktir olup gidersin. Bazen.. Bazen.. Bazen, bazenler çoğalır bazen.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder