24 Ekim 2015 Cumartesi

Değişmez ki Duygu ve Düşünce [Czchabalhama]

Duygular ve düşünceler değişse de, görünen yüzeyde,
Değişmez aslı en dipte, en derinde sağlam kalır temelde,
Saklı kalır ağacın kökünde..

Eğer bu duygu ve düşünceleri iyi biliyorsan,
Değişmez fikirlerin küçük hamlelerle..
Eğer tanıyorsan o gezegeni,
Bir hareket yetmez gezegeni karanlığa çekme nedeni bulmana..

Dediğim gibi aldım tahta parçalarımı ve yelkenimi açılıyorum denizlere.. Önceden sanardım ıssız denizler var genelde.. ama o kadar ıssız değilmiş hiçbir deniz, hiçbir deniz birbirinden o kadar farklı değilmiş.. Bu teknem batsa da tutunacağım, paramparça olurken bıraktığı parçalarına.. Eminim tutar bu parçalar beni suyun üstünde.. Umarım demeyeceğim çünkü güvendiğim parçalar bunlar.. Beni gerekirse karaya kadar sürükleyecek, ıssız kalırsam deniz ortasında beni yalnız bırakmayacak parçalar bunlar.. O yüzden teknemin parçaları oldular ve hep yanımdalar..
"Czchabalhama" efsanesini bildin mi?
Bir diyarda ermiş ve büyüleyici bir varlık varmış ve adı 'Czachabalhama'ymış, insanlar ona kısaca 'Czchaba' derlermiş. Ne derdin varsa gider Czchaba'ya başvururmuşsun.. O senin yanında durur ve anahtar gibi çoğu kalbin kapısını açmana yardım edermiş.. Bu diyarlar ve asırlar boyunca taşınmış ve Czchaba'nın şöhreti epeyi bir yayılmış. Dillere destan, her masala her hikayeye konu olmuş.. Duymayan kalmamış. Bir zaman sonra artık herkes biraz da olsa 'Czchaba' ya ihtiyaç duymaya başlamış. Czchaba bir yol gösteren bir felsefe düşüncesi olmuş.
Benim ve Senin,
Eğer bu duygu ve düşünceler içerisinde hissediyorsak 'Czchabalhama' ya ihtiyacımız var. 'Czchaba' olmadan hiçbir şey elde edilmez, hiçbir şey düşmez gökten ayağının ucuna ve hiçbir zaman gerçekten ötmez guguk kuşu sabahları, sen yatağında ama düşünceler başka bir yerde olunca..
Lütfen artık akıtma göz yaşlarını 'Czchaba' eski günleri hatırlayacağız yakında ve özlem gidereceğiz sonunda.. Ve bana eminim çok yardım edeceksin bölümlerden oluşan hikayemin ilk bölümünde.. Sonunda teşekkür edeceğim sana.. Tamam sabırsızlanma yakındır, görüyorum karayı galiba.. Sana ihtiyacım var 'Czchaba' nereye sakladıysam çık artık bu bölüm sürmez böyle, bitmeyecek burda..
**Zorunda değilsin 'Czchabalama' ya insan, istemiyorsan 'Czchabalama'..**



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder