10 Eylül 2015 Perşembe

Aramızdaki Sinema #2

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001) [Amelie]

Vee beklediğim anlardan biri geldi! İzlediniz mi veya bu film hakkında bir haberiniz var mı bilemem ama benim için çok değerli ve önemli bir filmdir. Hayatımızda bazı zorlu dönemler geçirebiliriz.. Ve bu 'zorlu dönemler' de belki bazı şeyler moralimizi yerine getirebilir veya kendimize çeki düzen vermemizi sağlayabilir. Bu film benim için o kadar önemli ve o kadar anlamı olan bir filmdir. İşte o 'zorlu dönemler' de hep yanımızdaydı ve bu filmi sayısız kere izlemişizdir. Şimdi böyle dedim diye de film hakkında değişik bir profil oluşmuş olabilir aklınızda ama kesinlikle bunlarla pek alakası olmayan bir film. Aslen Comedy, Romance olarak geçer bizim 'Romantik Komedi' anlayışımıza pek benzemez. Absürt ve eğlenceli, dopdolu bir filmdir. Yönetmenimiz: Jean-Pierre Jeunet bana sorarsanız seneler boyunca akıllarda kalacak, kült diyeceğimiz bir film yapmıştır. Kült demek kimine göre iyidir kimine göre kötüdür, ben bu konuda nötrüm. Oyuncularımız arasında: Şirin yüzlü tatlı oyuncumuz Audrey Tautou, erkek jönümüz Mathieu Kassovitz ve tabi unutmamak gerek, çırak rolünde müthiş bir iş çıkarmış Jamel Debbouze baş sıradadırlar.. Film müzikleri efsanedir, Yann Tiersen(şş adamın kendi sitesi bile var!) adında saygıdeğer bir müzisyen kardeşimiz, ağabeyimiz, üstadımız müthiş bir albüm de çıkarmıştır aynı zamanda.. Hatta dur şimdi onu da eklicem alta bir dakika..

Yann Tiersen - Amelie from Montmartre (Bande originale du film)
 *Kapağıyla aynı ama üstte Yann Tiersen yazıyo dikkatinizi çekerim! 
(Music By Yann Tiersen)


|O zaman seni bu albümle baş başa bırakıyorum..|

IMDb {9/10}
Çürük Domates
Patates

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder