8 Eylül 2015 Salı

Sessiz Ritimler, Notasız Melodiler #1

Müzik benim hayatım dicem şimdi ama çok klişe kaçıcak. Ama diyecek bir şey de bulamadım bulmaya uğraşmak istemedim de o yüzden dedim say. Bu bölümde de giriş yazısı yazma ihtiyacı duydum çünkü serinin ilk bölümü.. Bu bölümde kendimce çok beğendiğim, etkilendiğim ve benim için anlamı olan şarkıları, albümleri paylaşacağım(arada kurallara uygun yazabiliyorum!). Bugün klasiklerimden başlamak yerine daha bu sabah keşfettiğim bir grubu paylaşmak istiyorum.. Şahsen tarzları çok hoşuma gitti.. Aslında bu grubu 'Young Folks' parçasıyla tanıyosunu ama devamı? İşte o boşluğu şimdi doldurabilirsiniz :)

Günün Grubu:

Peter Bjorn and John

Grup İsveçli bir Indie Pop grubudur. Grup, adını üyelerinden almıştır: Peter Morén (vokal, gitar ve armonika), Björn Yttling (bas gitar, klavye, vokal) ve John Eriksson, Hortlax Cobra olarak solo çalışmalarından bilinir (bateri, perküsyon, vokal). Yttling'i aynı zamanda grubun ilk dört albümünde prodüktör olarak da görebiliriz. Grup 1999 kurulmuştur ve hala da kariyerine devam ediyor.
En bilindik parçaları ve 2006 UK00 Singles Chart'ta top 20 hit e giren "Young Folks" dur. Bilmeyen yoktur herhalde, adı tanıdık gelmediyse dinlediğinizde kesinlikle şarkıya bir yakınlık hissedeceksinizdir. Bu parçayı The Concretes (aynı zamanda bu da bir İsveçli gruptur)adlı grubun üyesi olan Victoria Bergsman ile seslendirmişlerdir. Ve aynı zamanda da futbol oyunu olan FIFA08'de de kullanılmıştır. The Lips adlı oyunda, Bandslam adlı filmde okul projesi olarak, Gossip Girl dizisinin Pilot bölümünde ve İngiliz televizyonlarında Homebase Store'un tema müziği olarak da kullanılmıştır. Aynı zamanda NME'de Hot Chip'in "Over and Over" parçasını geçerek 2006 en iyi ikinci parçası olmuştur. Ve son olarak Avustralya'da Triple J'de 2006'nın 'Hot 200' listesinde 16. olarak oylanmıştır.

"Young Folks" Şarkı Sözleri (sitesi için sola tıkla)

If I told you things I did before, told you how I used to be
Would you go along with someone like me
If you knew my story word for word, had all of my history
Would you go along with someone like me

I did before and had my share, it didn't lead nowhere
I would go along with someone like you
It doesn't matter what you did, who you were hanging with
We could stick around and see this night through

And we don't care about the young folks
Talking 'bout the young style
And we don't care about the old folks
Talking 'bout the old style too 

[Devamı için tıkla, uzun çünkü..]

Benim favorilerim ise:
Writer's Black albümünden tabiki "Young Folks"
Gimme Some albümünden "Second Chance" , "Amsterdam" , "Nothing To Worry About" , "Eyes" , "Black Blook"



Kaynaklar:
https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Bjorn_and_John
http://www.peterbjornandjohn.com/
www.musicglue.com
pitchfork.com
www.americansongwriter.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder